Per a la creació i enviament d’una factura primer cal crear el que s’anomena un esborrany de factura. Aquesta factura esborrany es podrà consultar, modificar i esborrar en qualsevol moment. Quan aquest esborrany s’envia cap a l’administració pública és quan deixa de ser esborrany i es converteix en factura.
A la pantalla “Creació manual de factures” només es poden gestionar els esborrany de factura. Si vols veure les factures, ves a l’opció de Consulta del Portal de lliurament de factures, on podràs veure factures sense autenticació (hauràs de fer cerca amb dades concretes per veure estat d'una factura) o amb identificació (podràs veure totes les factures que has enviat)
D’un esborrany pendent d’enviar, podem tenir una visió de la factura en format PDF clicant a la icona (veure esborrany).
Recorda que aquest document PDF no constitueix un document factura; tot i que el pots imprimir o desar al teu dispositiu, no és un document vàlid per a la presentació de factures a l’administració pública.
Un esborrany pendent d'enviar es pot modificar clicant la icona (edita esborrany).
Es poden afegir adjunts a un esborrany pendent d'enviar clicant la icona (adjuntar annexos).
Si l’esborrany ja és correcte, per enviar-lo a l’ens destí, clica la icona (enviar esborrany).
Per eliminar un esborrany pendent d'enviar cal clicar la icona (suprimeix esborrany)
Els esborranys un cop enviats es consideren factures. Pots consultar l'estat de les factures enviades a Consulta
Si accedeixes a la consulta de factures “Sense autenticació”, serà una consulta només d’una factura on hauràs de conèixer certes dades de la factura:
Si accedeixes a la Consulta de factura amb certificat, podràs veure totes les teves factures.