Si el motiu de rebuig de la teva factura no apareix a la FAQ de principals motius de rebuig tècnic* és perquè és un error generat pel mateix organisme receptor de la factura (error comercial).
Les raons del rebuig poden ser comercials o tècniques:
Rebuig comercial (per part de l'administració)
- Què ha passat? L'organisme públic que ha rebut la factura ha decidit rebutjar-la per motius relacionats amb el contingut (per exemple, errors en l'import, el concepte o altres detalls). En aquest cas la factura apareixerà com a “Registrada” prèviament.
- Què fer? Si no queda clar el motiu del rebuig, contacta directament amb l’administració a la qual vas enviar la factura per saber la raó i com solucionar-ho.
Rebuig tècnic (automàtic, des de la plataforma)
- Què ha passat? La plataforma de factura electrònica ha detectat un error tècnic i ha rebutjat la factura automàticament (per exemple, si falta informació obligatòria o el format no és correcte).
- Què fer? Revisa els codis d’error de rebuig tècnic per identificar el problema i corregir la factura abans de tornar-la a enviar.
Et podria interessar
*Principals codis de rebuig tècnic de l'e-FACT